Produkter för transport

New content item

Förbered din fordonspark för framtiden.

Turkiet: Nesa Lojistik

turkey_DSC_4755

Nesa Lojistik tillhandahåller logistiktjänster i hela Turkiet och har 11 bilar och 30 anställda. De är också återförsäljare av Continentals däck.

 

Att noggrant sköta, följa och älska sitt företag är nyckeln till framgång, enligt ägaren Cumhur Şanlı.  


Varför var du intresserad av en lösning för däcktrycksövervakning?

Inom logistiksektorn är däck, efter bränsle, en av de största utgiftsposterna. Vid sidan om däckslitaget kostar oväntade däckhaverier både tid och pengar. Vi trodde att ContiPressureCheck™ kunde hjälpa oss att förebygga sådana utgifter och bestämde oss för att testa. Vi började med 4 fordon, och efter det har vi inte förlorat några däck som monterats på dessa bilar på två år. Våra bilar kör över hela landet. Vi hade våra tvivel i början, bland annat om hur det skulle vara och om det skulle fungera. Men med tiden såg vi att det fungerade riktigt bra och medförde stora fördelar för vår verksamhet.


Nu när ni använder det, vad tycker du om ContiPressureCheck™? Vilka är de största fördelarna för er?

Systemet informerar föraren om däcken släpper ut luft eller är överhettade. Därmed kan föraren vidta omedelbara åtgärder och lösa problemet innan däcket blir deformerat. Dessutom kan punkteringar med allt vad det innebär förhindras, liksom skador på stänkskärmar, stoppljus och stötdämpare. Våra chaufförers jobb har med andra ord blivit enklare.


Hur har ContiPressureCheck™ hjälpt er att stärka företaget?  

Vi slipper tidsförluster och vårt resultat har förbättrats samtidigt som kostnaderna har minskat. När ett däck töms på luft förkortas dess livslängd. Jag tror att vi har förlängt våra däcks livslängd och stilleståndstiden har minskat.

turkey_nesa_banner
turkey_DSC_4780

Skulle du rekommendera ContiPressureCheck™? Varför eller varför inte?

Jag skulle definitivt rekommendera det, och jag gör det också. Continental är ett teknikföretag som hela tiden vidareutvecklar sina produkter. Jag tror att deras lösningar kommer att utökas och bli ännu mer eftertraktade när de integreras i vårt befintliga spårningssystem. Det kommer att vara praktiskt inte minst för internationella transporter med t.ex. kylbilar eller bränsletankar.


Vad anser du om interaktionen med Continentals medarbetare?

Vi har en öppen och ärlig kommunikation med hela Continentals team. De ger oss otroligt mycket hjälp. Jag vill därför tacka dem för alla deras ovärderliga insatser.


På vilket sätt tillför Continental mervärde till ditt företag eller bidrar till företagets framgång, när det gäller t.ex. däck, regummering och olika tjänster?

Continental hjälper oss på alla områden; de förverkligar de flesta av våra idéer innan vi själva gör det. Vi tillhandahåller även vägassistans och regummeringstjänster. Vårt varumärke har ett värde i sig självt. Tidigare har vi försökt introducera Continental för våra kunder. Idag kommer medvetna kunder med god varumärkeskännedom och frågar specifikt efter Continental.


Vill du tillägga något?

Jag har inget mer att tillägga. Eller förresten, jag skulle vilja tacka alla medarbetare och chefer på Continental. Vi växer genom vårt varumärke växer, och vi kommer att fortsätta växa. Med Continentals hjälp tror vi att vi kan stärka vårt varumärke ännu mer.

Vi använder cookies för att säkerställa att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Klicka här om du vill läsa mer eller ändra dina inställningar för cookies.