You are currently at our Sweden website. We also offer a wide range of products with direct customer service in many locations worldwide.
All locations



Tekniska detaljer

Säkra bromsegenskaper på torrt och vått.

Däckmönster ger utmärkta köregenskaper och mycket bra bromsprestanda på torra vägbanor. Dessutom säkerställs också korta bromssträckor på våta underlag.

Lång livslängd och hög komfort.

Minskat buller ger högre körkomfort. Dessutom distribuerar däcket marktrycket mellan däcket och vägytan jämnt, vilket leder till lång livslängd.

Säkert grepp vid användning på lättare off-road.

Mönstret och sajpningarna innehller många greppkanter med olika vinklar. Dessa ger bra dragkraft i lättare off-road-bruk.



Teknologier

ContiSeal™ är en teknologi som utvecklats av Continental, designad för att täta ett skadat däcksmönster. Vid punktering av främmande föremål såsom spik, behövs inget omedelbart byte av däck vid vägkanten och hålen förblir täta även om det punkterande föremålet lossnar. ContiSeal™ är ett klibbigt, trögflytande tätningsskikt. Den appliceras på insidan av däcket i slitbanan. ContiSeal™ tätar 80 % av alla däckpunkteringar och minskar därför risken för punktering. ContiSeal™-däck är tydligt märkta med en symbol på sidoväggen och är kompatibla med alla vanliga fälgar.

 

ContiSeal och andra teknologier gäller för valt produktsortiment.

ContiSeal

ContiSilent™ är en däckbullerreducerande teknik utvecklad av Continental. Den är utformad för att minska inre buller på alla vägytor. ContiSilent™-däck är utrustade med en inre däckabsorbent, ett polyuretanskum, fäst på insidan av slitbanan med ett lim. Oavsett temperatur förblir skummets struktur intakt. ContiSilent™ hjälper till att minska bullret i fordonet med upp till 9 dB(A), beroende på fordonstyp, hastighet och vägbana.

 

ContiSilent och andra teknologier gäller för valt produktsortiment.

ContiSilent

SSR-systemet är en runflat-teknologi utvecklad av Continental speciellt för lågsektionsdäck, som fortfarande håller däcken kompatibla med alla standardfälgar. SSR-principen bygger på en självbärande förstärkt sidovägg. Vid punktering förhindrar detta att sidoväggen kläms mellan fälgen och vägen och att däcket glider av fälgen. Vilket gör att reservdäck inte längre behövs. Att inte behöva bära ett reservdäck innebär en viktminskning, vilket förbättrar bränsleeffektiviteten. Den lägger också till upp till 80 liter ledigt utrymme i bagageutrymmet. Montering på fyra däckpositioner rekommenderas.

 

SSR och andra teknologier gäller för valt produktsortiment.

SSR

Ladda ned

Product Sheet LX2

Product Sheet LX2

pdf 2 MB


Funderar du fortfarande över något? 

Ställ din fråga här

Vi är glada över att svara på alla dina frågor och hjälpa dig hela vägen med vår däckkunskap.




Hitta återförsäljare